Swoją paryską pracownię otworzyła w 1978 r., ale prawdziwy rozgłos zdobyła dopiero w latach 90., dzięki przełomowym projektom takim jak  Banque Populaire de l’Ouest w Rennes. Jej projekty to głównie budynki użyteczności publicznej oraz muzea. Bo dla Decq architektura ma społeczny wydźwięk. Dlatego w swojej pracy integruje tę dziedzinę z urbanistyką, ale także designem i sztuką. Obok realizacji jej konceptów nie da przejść się obojętnie. Są radykalne, prowokacyjne, wywołują skrajne emocje. Często są katalizatorem do dyskusji o wpływie architektury na życie i stosunki gospodarcze. 

Swoją wiedzą i doświadczeniem dzieli się od 25 lat. Wykładała między innymi w Londynie, Nowym Jorku, Montrealu, Wiedniu czy Dusseldorfie. Odczuwając frustrację w stosunku do braku możliwości zmian w metodach nauczania, w 2012 r. otworzyła w Lyonie szkołę -  Confluence Institute for Innovation and Creative Strategies in Architecture. Lista zajęć studentów mówi wiele o wszechstronnym podejściu Odile do architektury: socjologia, fizyka i astrofizyka, biologia, epidemiologia… To tylko niektóre z nich.


Na swoim koncie ma między innymi prestiżową nagrodę Złotego Lwa Międzynarodowego Biennale Architektury w Wenecji z 1996 r., przyznaną za scenografię Pawilonu Francuskiego. W samych dwóch ostatnich latach do listy wyróżnień dodała Jane Drew Prize (2016), za innowacyjność i nowatorskie podejście do architektury, czy przyznawaną przez amerykański portal Architizer.com nagrodę w konkursie A+ Award, za wybitne osiągnięcia w dziedzinie architektury (2017). W ubiegłym roku, według rankingu magazynu Vanity Fair, znalazła się na liście 50. najbardziej wpływowych Francuzów.


23 marca, o godz. 18, w Centrum Konferencyjnym POLIN w Warszawie, wygłosi czwarty wykład z cyklu „Od wizji do projektu”, który organizowany jest przez Fundację im. Stefana Kuryłowicza. Ze swoimi wykładami zapraszani są najwybitniejsi architekci z całego świata.