Tak po premierze kolekcji mebli zatytułowanej „Salon” napisał o projektancie brytyjski dziennik The Guardian. Porównanie to, staje się jeszcze bardziej uzasadnione, kiedy spojrzy się na ścieżkę kariery Lee Brooma. Po przygodzie ze szkołą teatralną, która w znaczący sposób wpłynęła na obecność w jego kolekcjach dynamizmu, dramatyzmu i narracji, kariera Brooma zmieniła kierunek. W wieku 17 lat przyszły designer wygrał konkurs wiedzy o modzie. Następnie rozpoczął pracę dla legendarnej brytyjskiej projektantki mody Vivienne Westwood. Ukończył studia w prestiżowej szkole sztuki i designu Central Saint Martins w Londynie.
W 2007 roku Lee Broom założył własną markę designerską i rozpoczął karierę w branży wnętrzarskiej. Oprócz licznych kolekcji mebli i oświetlenia, które stworzył, zaprojektował również kilkadziesiąt salonów, londyńskich restauracji, barów i prywatnych mieszkań. Jego twórczość została wielokrotnie wyróżniona na arenie międzynarodowej – jest laureatem ponad dwudziestu nagród, m.in. ELLE Decoration British Design Award za żarówkę kryształową z 2012r., zdobył również tytuł „Projektanta roku 2011/2012” British Design Awards.
Jednym z najnowszych dzieł Lee Bromma jest kolekcja ceramiki dla brytyjskiej marki luksusowej Wedgwood z monochromatycznymi czarnymi i białymi pasami oraz kolorowymi detalami, utrzymana w stylu postmodernistycznym. Jego imponujące projekty przyniosły mu miejsce na Dezeen Hot List – przewodniku po najciekawszych twórcach w dziedzinie architektury i designu.
Podsumowaniem dziesięcioletniej aktywności projektanta była zaprezentowana przez niego wystawa, zatytułowana „Maszyna Czasu”, podczas kwietniowego Milan Design Week 2017. Obchodząc okrągłą rocznicę działalności, Broom przedstawił limitowane kolekcje mebli, oświetlenia i akcesoriów z ostatnich dziesięciu lat, lecz wszystkie projekty ukazał w zupełnie nowych aranżacjach. Miejscem wystawy artysta uczynił skarbiec o powierzchni 340 metrów kwadratowych, położony w słynnej i zabytkowej stacji Milano Centrale, w ramach nowej dzielnicy projektowej Ventura Centrale. Ekspozycja została zaaranżowana w postaci karuzeli targowej, która obracała się niezwykle powoli, zapewniając nieco nostalgiczny i retrospekcyjny nastrój dla dekady aktywności Brooma.
W swoich projektach Lee Broom przykłada dużą wagę do samego procesu produkcyjnego – dbałość o niego jest integralną częścią filozofii brytyjskiego projektanta. Jest on zwolennikiem rodzimych, brytyjskich technik produkcyjnych, dlatego ściśle współpracuje ze specjalistycznym tradycyjnym rzemieślnictwem od pierwotnej koncepcji po finalne produkty. Produkty Lee Brooma są dostępne w ponad 30 krajach na całym świecie.
Czas generowania strony: -1734867784,94s