W najnowszej kolekcji włoska marka wnętrzarska proponuje niebanalną symbiozę mody i sztuki. Urok Textile tkwi w oszczędnym i bezpretensjonalnym wzornictwie, zaczerpniętym wprost z europejskich tkanin.
Wzorem, który przewodzi dwóm propozycjom z kolekcji, jest glen check, czyli tzw. „krata księcia Walii”. Jego podstawą jest drobna pepita, tworząca kwadraty na materiale. Ten kultowy dziś motyw rozsławił książę, a potem brytyjski król, Edward VIII, który w okresie dwudziestolecia międzywojennego uchodził za ikonę mody. Z upodobaniem nosił wówczas garnitury w taką właśnie kratę. Jednak to nie wszystko – projekt Glamory wzbogacony został ujęciami z pop-artowego komiksu. Całość tworzy nietuzinkowy, lecz wyważony efekt.
Z kolei tapeta Patchwork, utrzymana w stylu glen check, to kolaż kwadratów i prostokątów, kontrastujących ze sobą, lecz konsekwentnie utrzymanych w jednej tonacji. Na niektórych z nich wyraźnie pojawia się krata, na jednych jest tylko mglistym deseniem, zaś na innych całkowicie znika. Technika patchworkowa, która narodziła się w Anglii w czasach poprzedzających epokę wiktoriańską, była efektem ubóstwa i oszczędności, bowiem każdy skrawek materiału był cenny i nie mógł się zmarnować. Dopiero wpływ wzornictwa japońskiego i ornamentyki spowodował, że motyw ten trafił do domów mieszczańskich.
W kolekcji tapet inspirowanych tkaninami znalazły się także dwie o proweniencji francuskiej. Jedna z nich to kratka Vichy. Co ciekawe w XIX wieku w ten charakterystyczny deseń produkowano obrusy, zasłony i serwetki. Natomiast dziś jest on jednym z głównych symboli francuskiego stylu wnętrzarskiego.
Kolejnym, nawiązującym do francuskiej tradycji, wielkoformatowym projektem włoskich designerów jest wzór Rayé, co dosłownie oznacza „poliniowany”. Toteż tematem przewodnim są tu rzędy stosunkowo cienkich pionowych linii, nadających wnętrzu symetrię, a przez to niewymuszoną wytworność. Wybór ten idealnie dopełni nie tylko nowoczesną czy oszczędną i minimalistyczną przestrzeń, lecz także aranżację w pełnym blasku stylu glamour.
Wszystkie propozycje wydruków ściennych od Glamory utrzymane są w harmonijnej gamie kolorystycznej. Znajdziemy w niej brązy, beże, grafity i szarości, błękit, a nawet nasycony głęboki granat.
W swoich projektach włoska marka łączy klasykę i ponadczasowy design z elementami pop-artu i vintage. Oferuje niekończącą się podróż w świat emocji, znaków, wspomnień i wizji. Wedle filozofii Glamory to ściany nadają wnętrzu formę i niepowtarzalny charakter. Marka obecna jest na całym świecie – w siedzibach firm, luksusowych hotelach, biurach, domach mody oraz prywatnych rezydencjach. W Polsce jej wyłącznym dystrybutorem jest sieć salonów Dekorian.
Czas generowania strony: -1732251348,96s