Aesop to powstała w Australii w 1987 roku, kultowa marka produkująca luksusowe, ekologiczne kosmetyki. Obecnie firma posiada 183 punktów sprzedaży w 50 krajach. Jednak tym, co wyróżnia ją od innych jest strategia marketingowa, która nie opiera się na standardowej promocji i przecenach, ale na minimalistycznym designie produktów i różnorodnej dekoracji wnętrz butików. Zwykle firmy dbają o jednolity branding, ich punkty sprzedaży na całym świecie wyglądają identycznie. Aesop wystarczają charakterystyczne etykiety i brązowe butelki produktów, które są sygnaturą marki - każdy jej sklep jest unikalny.
Firma Aesop współpracuje w designerami, dekoratorami wnętrz, artystami i stara się, aby każdy z jej punktów sprzedaży był wyjątkowy i zarazem intrygujący. Georg Thiersch, dyrektor agencji eins:33, która zaprojektowała wnętrza sklepów Aesop w Berlinie, Monachium i Manchesterze wyjaśnia, że każdy element nowego sklepu jest wybierany niezależnie od poprzednich. Jedyną stałą jest design produktów, który sam w sobie jest już charakterystyczny i rozpoznawalny. Uwzględnienie tego charakteru opakowań w całej koncepcji sklepu jest jednocześnie jedynym wymogiem dla architektów.
Ostatni z otwartych markowych sklepów Aesop to butik na manhattańskim Upper West Side. Za jego projekt odpowiedzialna była firma Tacklebox Architecture. Oglądając rezultat ich pracy, trzeba przyjrzeć się chwilkę dłużej, aby zrozumieć koncepcję. Pierwsze, co widzimy, to napis „Anel French Cleaners“, ale wpatrując się uważniej, zauważamy subtelny podpis na witrynie Aesop. Ten szyld pralni który najprawdopodobniej pozostał po poprzednim lokatorze Tacklebox Architecture postanowiło wykorzystać ponownie i tym samym intrygować przechodniów i zaskakiwać swoich klientów. Zdecydowanie warto odwiedzic butiki Aesop, jeśli nie osobiście, choćby wirtualnie: https://www.ad-magazin.de/article/aesop-store-design
Czas generowania strony: -1728887481,06s