Celem tegorocznej edycji Mazda Design Award było poszukiwanie nowych znaczeń oraz nowatorskich interpretacji historycznych metod tworzenia. Nie bez kozery za znak graficzny wydarzenia uznano symbol nieskończoności, oznaczający ciągłość, odradzanie się idei oraz innowacyjność czerpiącą z tradycji. Konkurs organizowany pod hasłem ,,reVISION” został rozstrzygnięty podczas Łódź Design Festiwal. Zwycięzców wyłoniło jury w składzie: Maja Ganszyniec, Maciej Jakub Zawadzki, Edgar Bąk, Anna Grużewska, Marcin Rusak – laureat pierwszej edycji Mazda Design Award z 2017 roku oraz Kevin Rice – dyrektor europejskiego centrum designu Mazdy.
,,Zmysł dotyku” - projekt nagrodzony w kategorii ZNAK - swoją formą nawiązuje do odcisku palca identyfikującego każdego twórcę. Struktura linii papilarnych została uproszczona do geometrycznej struktury, której ukryta energia jest zgodna z duchem filozofii projektowania KODO. Praca Błażeja Krzepiny otrzymała tytuł Grand Prix oraz nagrodę w wysokości 15 000 zł.
W kategorii PRZESTRZEŃ pierwsze miejsce i 10 000 zł przyznano Agnieszce Konopce za pracę „FRAME”. Jej wizjonerski garaż dla koncepcyjnego modelu Mazda VISION COUPE łączy rozmach architektonicznej wizji, dynamikę przyrody oraz minimalizm. Ogromną rolę odgrywa tu również światło, które podkreśla głębię formy.
Projekt „Mazda re-Motion” to próba przywrócenia mobilności osobom starszym i niepełnosprawnym. Jury doceniło dużą wrażliwość społeczną Fryderyka Zyski przyznając mu wyróżnienie w kategorii CZŁOWIEK.
Główna nagroda Mazda Design Award 2018 trafiła do Alicji Patanowskiej za kolekcję komponentów ceramicznych ,,PLANTACJA”. Projektantka połączyła naturę, recycling przedmiotów i kunszt rzemiosła tworząc oryginalny sposób uprawy ziół i roślin. Specjalną, pozakonkursową nagrodę w wysokości 50 000 zł wręczył Szymon Sołtysik - dyrektor działu public relations Mazda Motor Poland.
Zwycięzcom serdecznie gratulujemy i życzymy dalszych sukcesów.
Czas generowania strony: -1734830662,48s