Hasłem tegorocznej, drugiej edycji targów Warsaw Home jest „Odwaga". Nieprzypadkowo. Po wyjątkowo udanej premierze tego wydarzenia, organizatorzy podnieśli sobie poprzeczkę, by w tym roku w PTAK WARSAW EXPO Nadarzynie działo się jeszcze więcej. Liczba wystawców i wielkość powierzchni ekspozycyjnej w stosunku do ubiegłego roku już zostały potrojone! Program spotkań, wykładów i paneli dyskusyjnych zapełniony jest wielkimi nazwiskami i godnymi zainteresowania tematami. Tam trzeba być!
Start - 6 października
Podobnie jak rok temu, trzydniowe Warsaw Home połączą formuły b2b i b2c. Choć dedykowane głównie meblarstwu i wykończeniu wnętrz, skupią nie tylko profesjonalistów, ale też miłośników dobrego designu. Aby ułatwić poruszanie się po trzech halach wystawienniczych i pełne wykorzystanie potencjału imprezy, została ona podzielona na cztery strefy. Pierwsza z nich - FURNITURE obejmie przede wszystkim ekspozycje rodzimych i zagranicznych producentów mebli. Wśród marek znajdą się m.in. Vitra, Zieta, Vzór, Vox Meble, Comforty, Ton, Noti, Balma, Profim i Paged.
Druga strefa dedykowana jest miłośnikom wzornictwa, architektom i projektantom, ale również tym wszystkim, którzy właśnie planują lub urządzają własne kąty. DECO & FURNITURE obejmie: tekstylia, dekoracje, oświetlenie i meble. W jego ramach zobaczyć będzie można m.in. marki SF Meble, KARE, Fargotex, SML Concept i Belldeco.
KITCHEN & DINING to natomiast część poświęcona wnętrzom kuchennym i jadalniom. Znaleźć tu będzie można rozwiązania do przestrzeni kuchennej - meble, ale również systemy akcesoryjne, a także artykuły dodatkowe i dekoracyjne takich marek jak: Sub Zero/Wolf, Fiskars, BSH (Bosch, Siemens, Gaggenau), Koziol, Ćmielów czy Faber.
Ci, którzy w Nadarzynie szukać będą inspiracji i konkretnych rozwiązań z dziedziny wykończania wnętrz, udać się powinni również do INTERIOR FINISH. Strefa ta obejmie materiały wykończeniowe (np. produkty do podłóg, ścian, drzwi i schodów). Wśród firm, które przygotują tu swoje ekspozycje będą m.in. Barlinek, Kludi, Geberit, Milke, Interdoor, Moric Drzwi, VHCT, PIU Design, Alphenberg, Schody Podłogi Wnętrza, Plejady, Luxrad, Ferro i Deante.
Ale Warsaw Home to coś więcej niż tylko ekspozycje. To również bogaty program wydarzeń dodatkowych. Na pierwszy plan wysuwa się zwłaszcza Poland Design Festival, który obejmie liczne wystawy, wykłady i prelekcje. Architekci coś dla siebie znajdą w odrębnej, dedykowanej im strefie archiDAY. Zaś studentów i pasjonatów z pewnością zaciekawią prezentacje szkół i uczelni projektowych.
Wśród zaproszonych na Warsaw Home gwiazd znalazł się wielokrotnie nagradzany duet Neri & Hu. Lyndon Neri i Rossana Hu współpracowali już z wieloma europejskimi brandami m.in. z: Moooi, Parachilna, Agape, Poltrona Frau, Arflex, Lema, BD Barcelona Design, Gandia Blasco, Stellar Works czy Driade, ale nieustannie rozwijają też własną autorską markę – Design Republic. Tworzone w jej ramach meble i inne przedmioty użytkowe są przepełnione dalekowschodnim minimalizmem zen i lokalną symboliką, obecną w mitach, religijnych opowieściach i sztuce. Podczas Warsaw Home, w sobotę 7 października Neri & Hu opowiedzą o odwadze w ich codziennej pracy i w projektowaniu w ogóle.
„Tradition vs. Contemporary” to z kolei temat prelekcji Pierre'a Freya (syna sławnego projektanta tapet i tkanin - obecnego współwłaściciela firmy), która rozpocznie się na scenie głównej w sobotę. Wykład uzupełni Cathy-Anne Gerulewicz, właściciel marki SML Concept, która poruszy zagadnienie odwagi w stylu francuskim.
Obok zagranicznych sław, na scenie Warsaw Home pojawią się również przedstawiciele polskiego wzornictwa. Wśród nich należy wymienić takich projektantów jak: Oskar Zięta, Tomek Rygalik, Maja Ganszyniec, Krystian Kowalski, Piotr Kuchciński czy historyk designu Krystyna Łuczak-Surówka.
O tym jak dużą skalę ma tegoroczna edycja Warsaw Home świadczy fakt, że w ramach tego wydarzenia wiele światowych marek (nawet tych niezwiązanych z meblarstwem czy wnętrzarstwem) zaznaczy swą obecność np. poprzez organizację konkursów.
Partnerem imprezy jest Renault. Obecność tej marki na targach jest częścią projektu RENAULT PASSION FOR DESIGN & INNOVATION – obejmującego konkurs na zaprojektowanie wnętrza SUV-a Renault klasy wyższej (następnej generacji Koleosa). W ramach obecności Renault na targach planowane są: gala rozdania nagród, specjalna wystawa, a także panel dyskusyjny, podczas którego projektanci porozmawiają na temat przewidywanych na najbliższą dekadę trendów w stylistyce i przenikania się nurtów z różnych dziedzin gospodarki.
Warsaw Home odbędą się w dniach 6-8 października w Ptak Warsaw Expo w Nadarzynie przy Al. Katowickiej 62. Lokalizacja tego nowoczesnego centrum wystawienniczego jest perfekcyjna - obiekt znajduje się zaledwie 10 min. od lotniska Chopina i 20 min. od ścisłego centrum Warszawy.
Ogromnym ułatwieniem dla tych, którzy będą chcieli dotrzeć na targi, będzie zorganizowana na czas imprezy komunikacja z i do Warszawy. W godzinach od 10 do 17, z Dworca Centralnego, przez Dworzec Zachodni, ruszać będzie shuttle bus, który dowiezie wszystkich zainteresowanych do Nadarzyna - prosto pod hale wystawiennicze.
Czas generowania strony: -1734831344,75s