„Seria SOMMAR 2018 zachęca do spojrzenia na otoczenie świeżym okiem, dlatego my również postawiliśmy sobie wyzwanie, by odejść od schematów i niestandardowo zakomunikować nasze produkty”. Tak brzmi informacja prasowa szwedzkiego producenta IKEA, który zaprosił do współpracy muzyka, kompozytora i tekściarza, Krzysztofa Zalewskiego. Jego oryginalna twórczość, jak piszą przedstawiciele IKEA, jest bliska marce.
Przedmioty z kolekcji SOMMAR pojawiają się w teledysku do utworu „Podróżnik”. Tytułową postacią jest artysta opowiadający historię swojego życia. Przedmioty codziennego użytku zostały przedstawione w formie instalacji przestrzennej, muzycznej i choreograficznej, z udziałem tancerzy. – Ożywają i prowokują, by w końcu uwolnić go do działania – komentuje Ewa Kaczmarek, reżyserka i autorka scenariusza teledysku.
Chociaż przyznacie pomysł na promocję nowej kolekcji niecodzienny, na tym IKEA nie poprzestała. W ramach uzupełnienia wiosennej kampanii producent zachęca klientów do odpoczynku, wykorzystując zjawisko ASMR. Co oznacza ten skrót? Autonomous Sensory Meridian Response, czyli spontaniczna odpowiedź układu nerwowego na bodźce odnoszące się do różnych zmysłów. W praktyce oznacza odczucie przyjemnego mrowienia w okolicach głowy i szyi, które wywołują tzw. wyzwalacze. Głównymi bohaterami są meble z wiosennej kolekcji marki. Poznajemy je poprzez szepty i dźwięki wydobyte z materiałów, z których zostały stworzone.
– Dzisiaj mówi się nam, że cały czas mamy być aktywni, być ciągle w biegu. A my wierzymy, że warto i wolno wypoczywać. Wykorzystując technikę ASMR, chcemy, aby odbiorca nie tylko zobaczył, ale też usłyszał i poczuł, że z IKEA może pozwolić sobie na naturalny relaks – mówi Bartosz Binczewski, Digital Marketing Leader w IKEA.
Czas generowania strony: -1734829868,79s