“MA” jak Mazda Design 2019 | Dekorian Home
WYDARZENIA | 2019-03-01

“MA” jak Mazda Design 2019

W tym roku już po raz 10. staruje kolejny konkurs projektowy Mazda Design. Motywem przewodnim tegorocznej, jubileuszowej edycji jest japońskie słowo “MA” kryjące w sobie wiele tajemnic i znaczeń. Już można zacząć nadsyłać konkursowe prace. Ogłoszenie wyników, całkiem niedługo, podczas Łódź Design Festival w maju.
Udostępnij logo whatsapp logo twitter

Pula nagród wynosi 35 tys. złotych. Ale w tym roku poznamy także trzeciego już laureata pozakonkursowej nagrody Mazda Design Award – przyznawanej polskiemu twórcy najlepszego projektu, który został zrealizowany w ubiegłych latach – jej wartość wynosi 50 tys. złotych.

Motywem przewodnim edycji jest japońskie słowo “MA” o wielu znaczeniach – “pauza”, “odstęp”, “przestrzeń pomiędzy”, “oddech”. Jest ono symbolem czasu i przestrzeni, ciszą, dzięki której słowa nabierają znaczenia; przerwą, która zachęca do kreatywnych działań. Ta filozofia na stałe wpisana jest w japoński design, oraz styl życia, i opiera się na przekonaniu, że w bałaganie nawet najbardziej wartościowe rzeczy tracą na znaczeniu – tam, gdzie jest wszystkiego pełno, nie ma nic.

Japońska tradycja i filozofia mają ogromny wpływ na estetykę samochodów Mazda. W duchu “MA” powstał projekt najnowszego modelu Mazda3, w którym usunięto zbędne elementy, zastępując je prostymi kształtami i formami. To właśnie estetyka i styl, w zgodzie z którymi projektowane są samochody Mazda, powinny być inspiracją dla wszystkich uczestników tegorocznej edycji konkursu. A na czym ma on polegać?

Podobnie jak w poprzednich edycjach, studenci i absolwenci szkół artystycznych, projektowych i technicznych mogą nadsyłać swoje zgłoszenia w trzech kategoriach.

Kategoria CZŁOWIEK polega na zaprojektowaniu dowolnego przedmiotu, który zwiększy komfort życia codziennego, poprzez zminimalizowanie nadmiaru bodźców napływających z otoczenia.

Kategoria PRZESTRZEŃ to projekt obiektu, mebla, elementu wyposażenia lub dekoracji wnętrz, który poprzez swoje piękno i funkcje będzie ujawniać się w relacjach przestrzennych ze światłem.

Kategoria ZNAK polegać będzie na zaprojektowaniu nowej wersji logo Mazdy, które będzie stanowić symbol wejścia marki w nową erę projektowania samochodów. Jego projekt powinien odwoływać się do kluczowych wartości marki, takich jak: sztuka designu, japoński kunszt, przyjemność prowadzenia, minimalizm, harmonia, a także wykorzystanie innowacyjnych technologii. Nowe logo powstanie z okazji 100-lecia istnienia marki, które obchodzone będzie w 2020 roku. W każdej z kategorii zostanie wręczona pierwsza nagroda w wysokości 10 tys. złotych, a najlepszy z trzech zwycięskich projektów otrzyma także tytuł GRAND PRIX i dodatkowe 5 tys. złotych.


Prace można zgłaszać do 16 kwietnia 2019 r. na stronie www.mazdadesign.pl. Ogłoszenie wyników nastąpi 17 maja 2019 na specjalnej pokonkursowej wystawie zorganizowanej podczas Łódź Design Festival.

Czas generowania strony: -1713569558,72s