Konkurs Mazda Design 2018 | Dekorian Home
WYDARZENIA | 2018-04-23

Konkurs Mazda Design 2018

W marcu rozpoczęła się kolejna, 9. już edycja konkursu Mazda Design. Jeszcze tylko przez tydzień można nadsyłać prace konkursowe. Tegoroczny konkurs organizowany jest pod hasłem „reVISION” i przebiega w trzech kategoriach.
Udostępnij logo whatsapp logo twitter

„reVISION” to rewizja sposobu myślenia o współczesnym designie. Wiąże się ona z poszukiwaniem nowych znaczeń, z czerpaniem z tradycji, ale w nowej interpretacji oraz  z łączeniem historycznych i nowatorskich metod tworzenia. Co to oznacza w praktyce? Między innymi powrót do niektórych sposobów tradycyjnych technik produkcji oraz połączenie odradzającego się rzemiosła z nowoczesnymi technologiami.

Projektanci Mazdy starają się łączyć zasadami języka projektowego KODO, który wynosi estetyczną wyrazistość i urok stylu Mazdy na jeszcze wyższy poziom i nawiązując do historii japońskiego rzemiosła.


Konkurs Mazda Design 2018 polega na stworzeniu oryginalnej pracy w jednej z trzech kategorii:

CZŁOWIEK – projekt osobistego środka transportu przeznaczonego do samodzielnego poruszania się po mieście 

PRZESTRZEŃ – projekt bryły garażu, który będzie stanowił idealne dopełnienie modelu koncepcyjnego – Mazda Vision Coupe 

ZNAK – zaprojektowanie uniwersalnego logotypu lub plakatu promującego ideę „przedmiotu wykonanego ręcznie” lub „w znaczącym stopniu z wykorzystaniem pracy rąk” 

Jury będzie oceniało zgodność z tematem konkursu i zadaniami postawionymi w każdej z kategorii, kreatywność i innowacyjność projektu, pomysłowość i oryginalność ujęcia tematu, wrażliwość i wartość estetyczną oraz nawiązanie do zasad filozofii projektowania KODO.

W konkursie mogą brać udział wyłącznie studenci i absolwenci kierunków projektowych, artystycznych i technicznych.


Specyficzna elegancja wyrafinowanych i jednocześnie stawiających na wygodę projektów tworzonych dla Mazdy, zakorzeniona jest w tradycjach klasycznej japońskiej estetyki. 

Znakiem graficznym konkursu zaprojektowanym przez Pawła Miszewskiego, jest symbol nieskończoności, oznaczający ciągłość, odradzanie się idei oraz innowacyjność czerpiącą z tradycji. 


Prace oceni jury w składzie: Kevin Rice, dyrektor europejskiego centrum designu Mazdy, jedna z najbardziej uznanych polskich projektantek Maja Ganszyniec, Anna Grużewska, redaktor naczelna magazynu „Czas na Wnętrze", zwycięzca międzynarodowych konkursów architektonicznych Maciej Jakub Zawadzki oraz znany grafik, wielokrotnie nagradzany za identyfikację wizualną Edgar Bąk. 

Projekty można zgłaszać jeszcze do 1 maja 2018 roku na stronie www.mazdadesign.pl 


Ogłoszenie wyników nastąpi 19 maja 2018 r. na specjalnej pokonkursowej wystawie podczas Festiwalu Łódź Design. 


Czas generowania strony: -1713592543,12s