Jedenasta odsłona Barcelona Design Week, zatytułowana „Inwazja Designu” zgromadziła ponad 12 tys. osób. Program obejmował około 70 wydarzeń: konferencje tematyczne, wystawy, warsztaty, prelekcje, prezentacje, dyskusje przy okrągłym stole i dni otwarte w najlepszych pracowniach projektowych.


 

Goście – w tym branżowi eksperci, przedsiębiorcy, projektanci i entuzjaści designu - przez cały tydzień rozmawiali o przyszłości designu. Całość zainaugurowała konferencja „A jeśli rozwiązaniem jest design?” z brawurowym wystąpieniem uznanego krytyka designu Alice Rawsthorn, piszącej o designie m.in. dla International New York Times. Punktem centralnym Barcelona Design Week 2016 był event "design to przyszłość", broniący wartości ekonomicznej i społecznej designu, tworzący przestrzeń dla wymiany wiedzy i dyskusji dla firm, instytucji i profesjonalistów z całego świata. Trwał trzy dni i zgromadził mnóstwo ciekawych postaci, także ze świata dużego biznesu. Wśród nich byli Doug Powell (IBM design), Chris Moody (Wolff Olins), Miquel Ballester (fairphone), Laszlito Kovács (WeTransfer), Andreas Enslin (Miele), Bustillo Cristina (szpitala Sant Joan Ger) i Gillespie ed (Futerra). Głównym wnioskiem odbytych dyskusji jest ogromna rola designu w życiu społecznym i jego niebagatelny wpływ na dalsze podnoszenie poziomu i komfortu życia, zarówno w społeczeństwach zachodnich, jak i w krajach rozwijających się.


Nowością podczas tegorocznej edycji Barcelona Design Week była sekcja „design4food”, która próbowała zdefiniować linki pomiędzy światem designu i kulinariów. Niewątpliwą atrakcją była możliwość odwiedzenia w ramach pięciu różnych tras spacerowych po różnych częściach Barcelony, najciekawszych pracowni projektowych takich jak clase BCN, VASAVA, P.A.R, tigges architekt, comité studio, hey studio, emiliana design studio, lagranja design, run design, andrés requena, wassabi i H2O.

 

(fot: © designboom)