Projekt hiszpańskiej pracowni Masquespacio został zrealizowany dla sklepu z wyposażeniem wnętrz Gnomo w Walencji. Można w nim odnaleźć wpływy włoskiej, awangardowej grupy Memphis: krzykliwe kolory, lekkie formy i niezobowiązującą atmosferę.
Butik Gnomo specjalizuje się w sprzedaży przedmiotów i dekoracji wnętrzarskich, a jego misją jest promowanie stylu życia, który cechuje dążenie do oryginalności i zamiłowanie do otaczania się pięknem. Nowy anturaż powstał z okazji szóstych urodzin sklepu, które właściciele postanowili uczcić, przenosząc się do nowej lokalizacji w popularnej dzielnicy Ruzafa.
Masquespacio postanowiło wykorzystać w swojej realizacji wpływy lat osiemdziesiątych narzucające się poprzez sam kontekst adaptowanej przestrzeni, jednocześnie dodając do oldschoolowego charakteru współczesne akcenty. Ana Hernandez, dyrektor kreatywny Masquespacio mówi o projekcie: „Biorąc pod uwagę jak bogaty asortyment i zestaw marek znajdziemy w Gnomo, ważne było, aby stworzyć ciekawą atmosferę, ale bez wprowadzania wizualnego chaosu, który przytłoczyłby bohaterów opowieści.”
Masquespacio zastosowało gładkie i wyraziste powierzchnie: granitową podłogę, ściany w kolorach bieli i głębokiego kobaltu, miętowe schody. Do aranżacji ekspozycji zaproponowano systemy łatwych do przenoszenia, ażurowych tablic wykonanych na zamówienie. Ich geometryczne formy zostały zreinterpretowane poprzez oświetlenie. Kropli absurdu i bajkowości dodają wnętrzu niespodziewane elementy — niski parawan z zasłonkami, czy trójstopniowe czarne schody, które swobodnie ustawiono we wnętrzu jak portale do innego, pełnego magii i beztroski świata.
Strona pracowni: www.masquespacio.com
Czas generowania strony: -1734505809,15s