Jak to zazwyczaj bywa, za sukcesem firmy stoi konkretny człowiek. W przypadku marki Para Paints tą osobą był Nathan Wilson, który w 1915 roku założył Toronto Paint & Wallpaper Company. Firma N. Wilsona zbudowana była na trzech filarach, którym właściciel był bezgranicznie wierny – dbałości o jakość produktu, wartości jaką jest ludzka praca i kompleksowej obsłudze klienta. Determinacja i konsekwencja w działaniu sprawiły, że farby ze skromnej manufaktury zyskiwały na popularności. W 1950 roku firma zmieniła nazwę na Para Paints. Mała, rodzinna marka powoli stawała się dużą korporacją. Zapotrzebowanie na jej produkty stale rosło, dlatego pięć lat później przeniosła produkcję do zdecydowanie większej fabryki w Rexdale, Ontario. Po kolejnej dekadzie miała jeszcze mocniejszą pozycję na rynku, silniejszą markę i dużą rozpoznawalność wśród klientów.
Rodzina Wilsonów prowadziła firmę do 1982 roku. To właśnie wtedy postanowiła ją sprzedać i ostatni raz zmienić nazwę, tym razem na Para Paints Canada Inc. Nowy właściciel zaprosił do stałej współpracy architektów i projektantów, którzy byli konsultantami dla działów produkcji w zakresie kolorystyki i właściwości produktów. Lata 80-te XX wieku upłynęły pod znakiem bardzo dynamicznego rozwoju firmy. W 1988 roku, we współpracy ze społecznością architektów i projektantów, PARA zaprezentowała paletę 1125 kolorów Design Line II. Innowacyjne narzędzie w pełni oddawało potencjał firmy. Paleta ilustrowała drogę jaką podąża firma: od małej lokalnej organizacji do skupionego na designie niezależnego dystrybutora farb. Design Line II był najbardziej kompleksowym i atrakcyjnym wzornikiem kolorystycznym na rynku, dlatego szybko przyczynił się do kolejnego wzrostu zainteresowania firmą, zarówno wśród klientów indywidualnych, jak i projektantów.
W 1990 roku firma świętowała swoją 75 rocznicę. To właśnie z tej okazji w Brampton, Ontario otwarto nowe centrum produkcji i dystrybucji. Teren o powierzchni ponad 13 tys. m kw. został zaprojektowany tak, aby spełnić najbardziej rygorystyczne wymagania z zakresu ochrony środowiska. W tym samym roku czasopismo „Canadian Business” zaliczyło Para Paints do grona najlepiej zarządzanych prywatnych firm w kraju. Rok później firma otworzyła kolejne punkty dystrybucyjne w prowincji Quebec.
Nowa paleta Design Line III weszła na rynek w 1999 roku. Z ponad 2400 kolorami była najbardziej kompleksową ofertą kolorów dla klientów, projektantów czy wykonawców. W 2003 roku firma została przejęta przez Sico INC, a w 2013 przez The Sherwin-Williams Company. W 2010 PARA rozpoczęła współpracę z jedną z najbardziej znanych architektek wnętrz Ameryki Północnej i osobowością telewizyjną - Sarah Richardson. Specjalnie dla Para Paints, architektka wybrała 75 kolorów do swojej pierwszej osobistej palety – The Sarah Richardson Designer Palette. Zainicjowano też Your Home – Canadian Style, nowy kierunek marki, odwołujący się do tradycji i historii rodzimej Kanady.
Para Paints to obecnie jedna z najszybciej rozwijających się marek Ameryki Północnej. Znakiem rozpoznawczym firmy są najwyższej jakości produkty malarskie oraz wszechstronność oferty. Para Paints aktywnie działa nie tylko na rynku klientów indywidualnych. Prężnie współpracuje z architektami i projektantami, angażuje się w życie środowiska budowlanego oraz tematykę konserwacji zabytków. Niezależnie od branży niezmiennie dba o najwyższą jakość i kompleksową, indywidualną obsługę klienta. Firma wyprzedza trendy i przewiduje potrzeby branży wnętrzarskiej.
Od 1995 roku marka Para Paints jest obecna również w Polsce. Jej produkty malarskie dostępne są w kilkudziesięciu punktach sprzedaży w całym kraju, m.in. w salonach sieci Dekorian www.dekorian.pl. Więcej informacji na temat Para Paints można znaleźć na stronie internetowej www.para.pl oraz profilu marki na Facebooku.
Czas generowania strony: -1731838555,12s