Nazywany jest jednym z najbardziej kreatywnych projektantów swojego pokolenia. Magazyn Time określił go najsławniejszym projektantem obu Ameryk. Kocha różowe i białe ubrania. Jego wyobraźnia wydaje się nie mieć granic.
Urodzony w Egipcie, wychowany w Kanadzie, Karim Rashid od dziecka kochał rysować. Swoją pasję szybko przekształcił w zawód, który podparł wykształceniem i praktyką. Po otrzymaniu licencjatu wzornictwa przemysłowego na uniwersytecie Carleton w Ottawie, swoje studia kontynuował we włoskim Neapolu, potem przez rok pracował w Mediolanie. Mieszka i tworzy w Nowym Jorku, który uważa za kreatywne centrum świata.
Karim Rashid na swoim koncie ma kilka tysięcy projektów. Jego klientami byli m.in. Giorgio Armani, Kenzo, Alessi czy Swarovsky. Jest wszechstronnym projektantem. W swoim portfolio ma projekty wnętrz domowych, hoteli i restauracji, całych budynków, ale także alkoholu, seks shopu, tapet czy włazu do studzienki, który znajdziemy na ulicach Nowego Jorku. Jego prace są częścią 20 stałych ekspozycji na całym świecie, m.in. w muzeum sztuki współczesnej w nowojorskim MoMA, czy SFMOMA w San Francisco oraz francuskim centrum Pompidou.
W swojej pracy wyjątkowo umiejętnie łączy wymagania klienta, funkcjonalność i wyjątkowy design, co pozwala mu wygrywać najważniejsze nagrody branży. Projektuje wszędzie, nawet w samolocie. Jego znakiem rozpoznawczym są łagodne krzywizny i intensywne kolory. Kocha kolor, ale nie czarny. Twierdzi, że w czasach kiedy piksele pozwalają na wykreowanie 2 milionów kolorów, powinniśmy tym bardziej je celebrować. Jak podkreśla w wywiadach, chce wprowadzać kreatywność w świat, który wciąż uważa za zbyt konserwatywny. Swoimi projektami chce poprawić ludziom humor. Mówi, że są zmysłowe, płynne, ludzkie i organiczne. Tworzy dla świata, nie dla siebie.
Wyznacza nowe standardy, kreuje trendy. Zrewolucjonizował sposób w jaki patrzymy na tapety. Jego współpraca z włoskim producentem winylowych tapet Glamora zaowocowała projektami 9 grafik ściennych, które swoim designem zachwyciły klientów i znawców branży. Kolekcja Multiverse jest pełna futurystycznych motywów, biomorficznych kształtów, słynnych krzywizn i optycznych złudzeń. To idealne połączenie wizji, kreatywności i najwyższej jakości. Grafiki zaprojektowane przez Karima Rashida dla marki Glamora od niedawna można kupić w salonach sieci Dekorian.
Czas generowania strony: -1731838553,53s