Dziś kończą się pięciodniowe targi dóbr konsumpcyjnych Ambiente we Frankfurcie. Oto nasz subiektywny przegląd najważniejszych wydarzeń tegorocznej edycji.
Nasza redakcja była obecna na targach, przemierzyła je wzdłuż i wszerz, a teraz prezentujemy najciekawsze projekty, które spotkaliśmy na swojej drodze.
Partnerem krajowym tegorocznej edycji Ambiente była Wielka Brytania. Na tę okazję Janice Kirkpatrick, szkocka designerka przygotowała wystawę "Providence & Provenance", którą można było zobaczyć w foyer przy hali targowej 4.1. Kuratorka podzieliła prezentację na cztery regiony Wielkiej Brytanii, podkreślając ich różnorodność i kontrastujące style. Wykorzystała tradycyjne i charakterystyczne dla poszczególnych regionów wzory i kształty tworząc oryginalną i współczesną wystawę, tego co w brytyjskim designie jest najbardziej cenione. W szerszym kontekście Janice Kirkpatrick zależało na zwróceniu uwagi na wartość różnic kulturowych w zglobalizowanym świecie.
W ramach partnerstwa z Ambiente 2017 Wielka Brytania miała sporo przestrzeni do zagospodarowania na targach. Większość została zajęta przez rodzimych, renomowanych wystawców takich jak: Arthur Price, Dualit, T&G Woodware czy Wedgwood, które cieszyły się dużą popularnością.
Ku radości zwiedzających zarezerwowano jednak trochę miejsca na brytyjska kawiarnię, która obok stoisk z frankfurckimi kiełbaskami wyglądała szczególnie atrakcyjnie. Kawiarenka "Jade Serenity Café" została zaprojektowana przez Bethan Gray, która połączyła innowacyjne technologie z tradycyjnym brytyjskim rzemiosłem.
Ambiente 2017 podejmuje niezwykle ważny temat dla branży tzn. podrabiania produktów. Na targach powstały stanowiska oferujące pomoc w przypadku odkrycia plagiatu, porady prawne i wskazówki dotyczące zapobiegania kopiowaniu. Wiele z firm jest przez to bardzo podejrzliwych, wywieszają karteczki informujące o zakazie fotografowania i powtarzają to nieustannie wszystkim zwiedzającym z aparatami fotograficznymi. Ku przestrodze można było zobaczyć wystawę „Aktion Plagiarius, Innovation vs. Imitation", gdzie wystawiono oryginalne produkty i ich plagiatowe odpowiedniki. Oczywiście każdy przedmiot jest podpisany, widnieje zarówno nazwa oryginalnej marki jak i firmy, która podrobiła produkt.
Ambiente, aby zwiększyć atrakcyjność targów, przygotowuje rozdania różnorodnych nagród dla wystawców i wydarzenia dodatkowe dla zwiedzających. Jedną z takich nagród jest "Kitchen Innovation of the Year 2017". Tytuł ten przyznawany jest zarówno przez jury jak i publiczność. Innowacyjne produkty, nominowane do wyróżnienia prezentowane są na żywo. Profesjonalni szefowie kuchni przygotowują dania, prezentując funkcjonalność nowych artykułów kuchennych.
Dla tych, którzy zainteresowani są kuchennymi nowinkami, warta uwagi była mała wystawa „Solutions 2017” w foyer hali 5.1. Kuratorem tej prezentacji był designer Sebastian Bergne. Wystawa dotyczyła innowacyjnych produktów kuchennych, które zaskakują formą i funkcjami, ale jednoczenie dostarczają praktyczne rozwiązania.
Ambiente przyciąga wielu zagranicznych gości, dlatego też jest to dla nich świetna okazja do pochwalenia się rodzimym, niemieckim designem. Wystawa „German Design Award 2017” zaprezentowała innowacyjne, nagrodzone przedmioty z różnych kategorii. Nam szczególnie podobała się lampa „Mito” oraz stołki „UPis1 KEEP MOVING!”
Na zakończenie naszą uwagę przyciągnęła wystawa „DESIGN PLUS, Ethical Style Edition”, która zaprezentowała 23 produkty, wyłonione przez jury konkursowe w kategorii etyczny design. Nagrodzone artykuły nie były tylko oceniane pod względem estetycznym czy funkcjonalnym, ale również musiały spełnić szereg warunków w zakresie ekologicznym i społecznym.
O zapowiedziach tegorocznej edycji Ambiente, czym charakteryzują się te targi i dlaczego warto je odwiedzić pisaliśmy ostatnio.
Czas generowania strony: -1731846035,93s