Należy do grona najmłodszych i najbardziej obiecujących polskich designerów. Projektuje z myślą o funkcjonalności i swobodzie użytkowania, pozostawiając odbiorcom pole do własnych eksperymentów i odkryć.


W pierwszej kolejności Maria Jeglińska dała się poznać jako zdolna i kreatywna projektantka w krajach Europy Zachodniej. Mimo że jest Polką z pochodzenia, urodziła się i wychowała we Francji, gdzie zdobywała doświadczenie i pierwsze szlify w dziedzinie projektowania. Podążając artystyczną drogą za mamą i babcią, które studiowały sztukę, ukończyła wzornictwo przemysłowe w École cantonale d’art de Lausane w Lozannie (2007), gdzie uzyskała także stypendium przyznawane przez fundację IKEA. Jej projekt dyplomowy – zestaw Circles, składający się z trzech stolików z prętów stalowych i aluminiowych blatów – został wdrożony do produkcji przez francuską firmę Ligne Roset. Był to pierwszy sukces zawodowy Jeglińskiej. W tym samym roku rozgłos zyskała jej kolekcja czterech lamp Solaris, wykonanych z emaliowanej porcelany. Wówczas to prestiżowy magazyn „Wallpaper” umieścił Marię Jeglińską w rankingu najbardziej obiecujących projektantów na świecie. Za sprawą tego niewątpliwego przełomu w jej karierze, o młodej designerce stało się głośno także w Polsce.


W tym czasie Maria Jeglińska zdobywała doświadczenie w Lozannie, Monachium i Londynie, pod okiem takich sław światowego designu, jak Ronan Bouroullec, Konstantin Grcic i Alexander Taylor, znany z eksperymentów nad materiałami. Była już także mocno związana z zachodnim światem projektowym. Współpracowała z marką Ligne Roset, dla której stworzyła kilka obiektów, m.in. stolik Circles, siedzisko Goodie czy lampę Maré. W 2010 roku w ramach realizacji zleceń w zakresie projektowania i wzornictwa przemysłowego, założyła własne Biuro Projektowania i Badań (Office for Design & Research) z siedzibą w Londynie, które od 2012 roku działa także w Warszawie.


Maria Jeglińska nie porzuciła jednak pracy konceptualno-badawczej – pracuje między innymi w think tanku W.I.R.E. z siedzibą w Zurychu, w EESTT (Eastern European Study Think Tank), założonym w 2010 roku wspólnie z Janem Strumiłło, oraz we własnym biurze. Angażuje się również w aranżacje przestrzeni wystawienniczych – jako kuratorka i projektantka („Wonder Cabinets of Europe” na London Design Festival w 2012; „Punkty widzenia-punkty siedzenia” podczas Łódź Design Festival 2012).


Jeglińska projektuje między innymi meble, oświetlenie i drobne przedmioty użytkowe, jak na przykład szklanki i wazony, poświęca się także aranżacji wnętrz. Jej prace są przede wszystkim funkcjonalne, dając użytkownikowi możliwości dostosowania ich do jego własnych potrzeb i upodobań. Przy każdym projekcie Jeglińska uwzględnia użytkowość przedmiotu, który składa się nierzadko z kilku części, umożliwiając samodzielną modyfikację. To praktyki u Konstantina Grcica wykształciły w projektantce analityczne podejście do designu oraz potrzebę dogłębnych poszukiwań w historii wzornictwa, architektury, studiach nad technologią i materiałem. Polska designerka najbardziej ceni Ettore Sottsassa, mistrza włoskiego designu, twórcę kultowych maszyn do pisania – to pod jego wpływem wybrała design.


Przedmioty użytkowe zaprojektowane przez Jeglińską rzadko z góry narzucają swoje przeznaczenie. Zwykle nie dominują w przestrzeni, a co za tym idzie – nie pochłaniają całej uwagi. Ta wizualna transparentność stanowi o ich funkcjonalności. Sama autorka przyznaje, że swoich projektów z pewnością nie nazwałaby dziełami sztuki. Choć kluczową rolę w jej pracy nad nowymi konceptami odgrywa rysunek – Jeglińska przyznaje, że myśli przez rysowanie.


Jedno ze zleceń od polskich firm zaowocowało niemałym sukcesem Jeglińskiej. Był to zestaw naczyń Nathalie & George, uhonorowany wieloma nagrodami. Podupadającą Fabrykę Porcelany Kristoff w 2010 r. uratował Kazimierz Jarząbek, a jego córka Margareta poprzez współpracę z młodymi artystami spowodowała, że firma przeżywa swój renesans. Jeglińska zaprojektowała dla nich kolekcję, inspirując się parą postmodernistycznych projektantów, Nathalie du Pasquier i Georgem Sowdenem, którzy tworzyli we Włoszech w latach 80. W zestawie porcelany Nathalie & George zestawiła ze sobą dwa niezwykle charakterystyczne wzory: czarno-białe pasy i kropki ze szmaragdowymi kreskami i krętymi liniami, co przyniosło zaskakująco harmonijny efekt. Podobny motyw wykorzystała do CIRCLE Vase, drewnianego wazonu, który ozdobiła ręcznie wykonanym ornamentem.


Młoda projektantka poświęca się także projektowaniu i publikacji książek. Jeglińska wydała ich już kilka, np. „The Lift & The Space/Object” (2010), w której poprzez szkice, rysunki i zdjęcia, pokazuje działania, które podjęła, zanim zrealizowała dwa projekty – „Lift” i „Space/Object”. Jest wyraźną przeciwniczką przeintelektualizowania projektów. Opowiada się bowiem za świadomym łączeniem wprowadzanych koncepcji z otaczającym światem oraz problemami i potrzebami użytkowników.


Maria Jeglińska brała do tej pory udział w licznych wystawach w Polsce i za granicą, m.in. w Centre Pompidou Metz, Villa Noailles, Barbican Art Gallery i Triennale di Milano. Projektantka ma już na swoim koncie udział w najważniejszych międzynarodowych wystawach i targach designu (Salone del Mobile w Mediolanie, London Design Festival czy Biennale Designu w St. Etienne), zaś jej projekty realizują tacy producenci jak Ligne Roset, Cinna i DesignMarketo.