Rozpoczęła się kolejna, ósma edycja konkursu organizowanego przez markę Mazda, tym razem pod hasłem „Piękno przyszłości”. Zadanie konkursowe jest wizjonerskie - chodzi o zaprojektowanie przedmiotów oraz znaków graficznych dla świata, który nadejdzie za 20 lat. 


 

Mazda Design 2017/37 – „Piękno przyszłości” to nowa odsłona konkursu projektowego, który od siedmiu lat nagradza funkcjonalne, oryginalne estetycznie rozwiązania z dziedziny designu. Konkurs zyskał nową strukturę, nowe zasady, a także identyfikację graficzną i logo, stworzone przez znanego grafika Oskara Podolskiego. Tegoroczny konkurs skierowany jest wyłącznie do studentów i absolwentów szkół oraz kierunków artystycznych, projektowych i technicznych, a aby podkreślić jego przełomowość, stawia przed uczestnikami zupełnie nowe cele – odnoszące się do świata przyszłości z 2037 roku. Zadaniem uczestników będzie stworzenie oryginalnej, nowatorskiej pracy w jednej z trzech kategorii: Człowiek, Przestrzeń oraz Znak. 

 

Nadesłane zgłoszenia oceni jury, w składzie którego znaleźli się specjaliści patrzący na design z różnych punktów widzenia, tacy jak: Kevin Rice – dyrektor europejskiego centrum designu Mazdy, analityk trendów w dziedzinie designu i innowacji – Zuzanna Skalska, prof. Jerzy Porębski wykładowca na Wydziale Wzornictwa ASP w Warszawie, jedna z najbardziej uznanych polskich projektantek - Maja Ganszyniec, Paweł Miszewski – projektant łączący świat obrazów i dźwięków, bloger Michał Mazur (TrendNomad.com) oraz dziennikarze specjalizujący się w dziedzinie designu i mody – Anna Grużewska i Filip Niedenthal.

 

W każdej z trzech kategorii organizatorzy Mazda Design 2017/37 przewidują odrębną nagrodę w wysokości 10.000,- PLN dla najlepszej pracy. Jeden z trzech zwycięskich projektów otrzyma także na wniosek jury tytuł GRAND PRIX i dodatkowe 5.000,- PLN.

 

Prace można zgłaszać do 10 września 2017 roku na stronie www.mazdadesign.pl. Rozstrzygnięcie konkursu nastąpi w październiku 2017 roku.