Historia firmy sięga 1850 roku. To właśnie wtedy, na terenie Belgii, rodzina Masureel rozpoczęła działalność w przemyśle tekstylnym. Kilkanaście lat później jako jedni z pierwszych do wytwarzania swoich tapet ściennych i materiałów używali maszyn parowych. Od momentu powstania firmy jej właściciele nieustannie rozwijają się w dziedzinie obróbki tekstyliów. Pod koniec XX wieku jako jedna z pierwszych zaczęła drukować swoje tapety na podkładzie flizelinowym. Szybko stała się liderem w tej technice, opanowując ją do perfekcji. Mimo załamania się rynku tekstylnego w Europie, dzięki zgromadzonej wiedzy i kreatywności, firma przeżywa obecnie swój rozkwit.

Siłą napędową firmy jest Guy Verstraete. Najlepiej można go opisać jako artystę. Każdego dnia zaraża swoich współpracowników pasją do sztuki i designu. Jak mówi, kluczowym wyznacznikiem marki jest koncentracja na klientach, poszukujących ekskluzywnych i kompletnych koncepcji wnętrz. W latach 80. Guy Verstraete rozpoczynał współpracę z firmą Masurell, tworząc wysokiej jakości tapety dystrybuowane na szeroką skalę. W 2004 roku powołano do życia dział kreatywny, Masureel Edition. Wkrótce powstały dwie marki: Khrôma i Colorythm, która posiada własną linię farb.

Jak wyjaśnia marka, za każdą kolekcją Khrômy ukrywa się niepowtarzalna historia, opowiadana najpiękniejszymi kombinacjami kolorystycznymi, innowacyjnymi strukturami i atrakcyjnymi wzorami. O rozwoju marki decydują świadomi siebie konsumenci, szukający różnorodności i inspiracji, którzy widzą w niej przewodnika w poszukiwaniu oryginalności i niepowtarzalności. Filozofią operacyjną Masureel jest pasja. Pod hasłem: „Tylko pasja może pomóc, aby wznieść się wyżej” kryje się świat wartości, jakości i sztuki. Dzięki jasnej wizji, opartej na triadzie: Sztuka – Wnętrze – Koncepcja, stworzono doskonałą synergię wzorów i kolorów, w połączeniu z innowacyjnymi technikami produkcyjnymi.

Khrôma proponuje swoim klientom wzornictwo geometryczne, kombinacje kwiatowe, klasyczne i minimalistyczne wzory, jak również zdobne ornamenty i gładkie tekstury. Różnorodność stosowanych grafik i kolorów pozwala na aranżację zarówno salonów, gabinetów, sypialni, jak i biur czy wnętrz firmowych, hotelowych oraz butikowych. Co godne zauważenia, producent nie zapomina o dzieciach, którym zadedykował odrębną kolekcję.

Wśród tapet proponowanych przez markę znajduje się kolekcja BRUGGIA, niezwykle charakterystyczna dla Khrômy. Przepiękne i niespotykane ornamenty kwiatowe oraz wzory z motywami natury dopełniają eleganckie i wykwintne pasy. Tapety utrzymane są w odcieniach od eleganckich bieli po ciężkie i niezwykle bogate brązy. Do niepowtarzalnych kolekcji marki należy AIDA, czyli pełna przepychu kolekcja w stylu orientalnym czy dalekowschodnia MANKAI w stylu japońskim. Z kolei KHARAT to kolekcja nadająca wnętrzu elegancji i dużej dozy luksusu. Tapety zdobione są tu motywami w kolorze bieli, srebra, złota, gorzkiej czekolady, czerni, bordo i głębokiego fioletu.

Tapety marki Khrôma są dostępne w szerokościach: 53 cm i 106 cm. Sprzedawane są na metry lub na rolki. Producent oferuje także panele cyfrowe o rozmiarach 2,80 m na 1,06 m. Tapety cechuje wysoka odporność na blaknięcie, ścieranie oraz wilgoć.