Łazienka dla Millenialsów

2016-06-08 / autor tekstu: Małgorzata Błażejewska

Instalacja Shawn Maximo, "#3" jest pokazywana na 9. Biennale Sztuki Współczesnej w Berlinie. Łazienka pokolenia Y to „centrum informacyjne” pozbawione jakiegokolwiek tabu.


 

Kanadyjski artysta, Shawn Maximo z wykształcenia architekt, mieszkający i pracujący w Nowym Jorku, projektuje wyposażenia wnętrz sklepów dla takich marek jak Gucci czy Mac Cosmetics. W swojej pracy artystycznej eksperymentuje z wyposażeniem wnętrz, dodając im nieoczywiste funkcje. Pozbywając się barier wykorzystuje potencjał tych miejsc, które wydają się być zapomniane i pozbawione kreatywności. W ramach 9. Biennale w Berlinie zaprezentował swoja wizję łazienki, która jest nie tylko funkcyjną przestrzenią, ale również pozwala na dzielenie tej przestrzeni z innymi, w sposób realny, jak i wirtualny. W jego łazience oprócz toalety, znajdziemy kącik kuchenny, ogromny monitor przypominający iPad’a oraz wygodne poduszki do odpoczynku. On otwiera przestrzeń, która zwykle jest zamknięta i intymna. Maximo podkreśla obok multifunkcjonalności tego „comfort room’u” również aspekt informacyjny i społeczny. Zwraca uwagę na zacierające się granice w czasach social media, na to co prywatne, a co publiczne. Artysta w dzień otwarcia wystawy dodatkowo zaszokował widzów Biennale, serwując im kawę przy swojej instalacji. Według Maximo łazienka to przestrzeń jak coffee shop, która nie tylko służy zaspokajaniu potrzeb, ale jest miejscem, które może i powinno przede wszystkim inspirować.

Zobacz więcej zdjęć z 9. Biennale Sztuki Współczesnej w Berlinie, które potrwa do 18 września 2016, na stronie Art Magazin: http://www.art-magazin.de/kunst/16092-bstr-highlights-der-berlin-biennale-2016#117695-img-shawn-maximo

Najnowsze wpisy

Wydawnictwo

P.H. MAM Sp. z o.o.
Zgórsko, ul. Leśna 31
26-052 Nowiny